26.9.13

Jak naostrzyć nóż bez ostrzałki? Kto by pomyślał...



Miałam taki jeden nóż, który ładnie wyglądał, ale się do niczego nie nadawał. Szkoda było wyrzucać, a ostrzałki jak nie miałam, tak nie mam. Pewnego dnia przypomniał mi się trik z porcelaną, który widziałam kiedyś na jakiejś stronie albo na filmie.. nie pamiętam. Od tamtej pory nie mam problemu z nożami. Tak proste, że aż śmieszne. Popatrzcie.


Potrzebujesz:
kubek/inne naczynie porcelanowe
tępy nóż (stalowy)

Polega to na tym, że stawiamy naczynie do góry nogami, i ostrzymy nóż (pod kątem ok. 30 stopni) o niepomalowaną krawędź porcelany. Jeśli masz jakieś wątpliwości, pokrój pomidora. Tępy nóż rozpoznasz po tym, że szybciej go rozpłaszczy niż przekroi. Wystarczy parę ruchów z góry na dół, po jednej i po drugiej stronie aby dać naszemu ulubionemu tępakowi nowe życie.

Wygląda to tak:


Kto by pomyślał, prawda?

PODPIS

3 komentarze:

  1. Lepiej jednak użyć ostrzałki. Dla dobra swojego i noży ;) MOżna już kupić modele za 19 zł.. http://centrum-broni.pl/c/47/ostrzalki-do-nozy.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny sposób, genialny, wypróbuję przy najbliższej okazji. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń