24.9.13

Jak odkamienić czajnik? - Banalnie proste.



Jeśli zdarzało się wam kupować specjalny odkamieniacz w proszku do czyszczenia czajnika, nie róbcie tego więcej. Jest na to świetny sposób. Ocet. Nie masz octu? Kwasek cytrynowy. Są to produkty, o których już wcześniej pisałam, są niezastąpione. Dzisiaj kolejny przykład ich wykorzystania - usuwanie kamienia z czajnika.


Ocet znany jest z usuwania kamienia. Jak się okazuje nie tylko tego w łazience. Na potrzeby demonstracji doprowadziłam swój czajnik do takiego stanu (o zgrozo!)

jak usunąć kamień z czajnika



Poniżej opis jak doprowadzić go z powrotem do stanu używalności.

Potrzebujesz:
szklanka octu spirytusowego
woda

jak usunąć kamień z czajnika

Wlewamy ocet, dolewamy wody do połowy czajnika, gotujemy, zostawiamy na godzinę, wylewamy, dokładnie płuczemy i zostawiamy na noc otwarty czajnik, żeby zapach wyparował. Rano można jeszcze raz zagotować samą wodę, jeśli zapach będzie się utrzymywał. Ja tego nie robię.

Po zabiegu czajnik wygląda jak nowy.


W razie braku octu, można zrobić tak samo z kwaskiem cytrynowym, wiem jednak, że sposób z octem jest szybszy i skuteczniejszy. W przypadku dużego osadu, stosując kwasek będzie trzeba dłużej go zostawić w czajniku po zagotowaniu. Słyszałam też o gotowaniu wody z sodą oczyszczoną, coca colą, obierkami ziemniaków... co kto lubi. Wg mnie, ocet nie ma sobie równych, a zapach szybko wyparowuje.

Jak zawsze,
PODPIS

4 komentarze:

  1. Może być ocet jabłkowy? bo tylko taki mam na stanie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być, tylko trzeba będzie go więcej wlać i na dłużej zostawić bo jest słabszy, ale zadziała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam bezzapachowy, bardzo skuteczny odkamieniacz profesjonalny do czajników,ekspresów,zmywarek,grzałek itd...https://www.srodkiczystosci.net.pl/kuchnia-gastronomia/43-dolphin-descaler-forte-odkamieniacz-do-urzadzen-gastronomicznych

    OdpowiedzUsuń